פונדקאות והורות אחרת

פעמים רבות אנו שומעים בתחום הפונדקאות על ההורים המיועדים, העושים ככל שביכולתם להביא ילד לעולם, תוך השקעת משאבים רגשיים וכלכליים יוצאי דופן. מה שפעמים רבות שוכחים לספר לנו הוא סיפורם יוצא הדופן, ופעמים רבות הראוי לשבח, של הפונדקאיות ובני זוגן.

חוק הפונדקאות מחייב כי שני הצדדים להליך ילוו על ידי עורך דין עד לאישור ההסכם לנשיאת עוברים בוועדת האישורים של משרד הבריאות. ליווי זה הינו משמעותי. הסכם לנשיאת עוברים הינו הסכם מורכב, המתייחס לחששות העמוקים ביותר של שני הצדדים ולעולמות רגשיים לא פשוטים. ליוויתי בהצלחה עשרות רבות מאות של פונדקאיות  בכל רחבי הארץ בהליך זה, פעמים רבות יחד עם בן זוגן. סיפורי הצלחה אלו היו זכות גדולה עבורי. כל פונדקאית היא עולם ומלואו של רגשות עמוקים, קסם אישי מיוחד, ורצון עז להיטיב עם בני הזוג שנבצר מהם ילד.  עשרות הפונדקאיות שלוו על ידי עשו זאת מתוך טוב לב אמיתי ורצון כן להשאיר חותם של מעשה טוב בעולם. ניסיוננו לימוד אותנו כי רק בודדות פונות להליך רק עבור התמורה הכספית, וכאשר כך הדבר, לרוב התהליך לא מגיע לכדי הבשלה.

בכל הסיפורים הייחודיים והשונים הללו, הקדשתי שעות על גבי שעות לליווי הפונדקאית ובן זוגה, להיכרות עמם, ללימוד ההסכם ולהכוונה וסיוע, תוך זיהוי מצוקות והפגת חששות בכל הקשור לתהליך ההיריון, לשיפוטים חברתיים, לקושי במסירת התינוק, להשפעה על הזוגיות הפרטית ועוד. הליווי שלי ממשיך גם לאחר אישורי הוועדה ועד להשלמה של התהליך כולו.

על ניסיוני הרב בליווי הורים מיועדים, על המצוקות שפוקדות אימהות מיועדות ושאף אחד לא מדבר על כך ארחיב בהמשך.

מאמרים נוספים בנושא

האם ניתן לבטל צוואה הדדית?

איש חכם אמר לי פעם שלעולם לא ניתן לדעת מה יבוא קודם: מחר או המוות. ובפרפרזה על המשפט הזה אני מוסיפה שבכלל לא ברור מי ילך ראשון לעולם שכולו טוב. כבר יצא לי להכיר אישה שהייתה על ערש דווי. טובי

קראו עוד »

הסכם ממון, האמנם?

איש מכיר אישה. הם מתאהבים. מוצאים את נקודות החיבור את נקודות האהבה. עוברים להתגורר יחדיו. מסכימים לחתום על "הסכם ממון" ולאשרו ככזה אצל נוטריון. לימים נולדים ילדיהם והם מחליטים להינשא. האם "הסכם הממון" שנחתם ואושר אצל נוטריון בתחילת דרכם בתוקף? 

קראו עוד »

משלימים זה את זה – צוואה וצו ירושה

היא התקשרה אלי מבוהלת. בעלה לקה בארוע מוחי וזכרונו נפגע לחלוטין עד כדי כך שמונה לו אפוטרופוס. "מה אני אעשה עכשיו עם הדירה שקיבלו בירושה מאחותו?" שאלה אותי. יכולתי לשמוע שהבכי מרעיד את מיתרי הקול שלה. למרות שרציתי ללכת כבר

קראו עוד »

לקבלת עדכונים
הצטרפו לרשימת התפוצה

דילוג לתוכן