מימוש פוליסת סיעוד

הגברת הקשישה שהכניעה את חברת הביטוח

גברת קשישה ומקסימה התאלמנה מבעלה, והחלה סובלת מדיכאון קשה אשר השפיע על תפקודה היומיומי עד כדי הפיכתה לסיעודית. לקשישה המקסימה ולבעלה שנפטר הייתה פוליסת סיעוד עם גמלת סיעוד כפולה לכל אחד מהם ע"ס 10,000 ש"ח לחודש למשך 5 שנים. אף שהמוסד לביטוח לאומי הכיר בגברת כסיעודית, חברת הביטוח סירבה לפנייתה למימוש פוליסת הסיעוד.
קיימת בי רגישות מיוחדת לקיפוח של אוכלוסיית הגיל השלישי וניסיון רב במאבק על זכויותיהם, הכולל פעמים רבות חסכון של עשרות אלפי שקלים בזכות הכוונה וייעוץ בתהליכים אל מול גופים מוסדיים כגון משרד הבריאות וחברות ביטוח.

מרגע שפנתה בתה של הקשישה למשרדנו, יצאנו למאבק עיקש וכולל. דרשנו שיגיע רופא מטעם חברת הביטוח לאבחון והתעקשתי  להיות נוכחת במהלך בדיקת הרופא. בדיקת הרופא הייתה יסודית והבהירה כי האישה אכן סיעודית, אף שלא ידע להצביע בבירור ובאופן חד משמעי מהו מקור מצבה.

חברת הביטוח נאחזה בכך כי מקור מצבה לא ברור, וסירבה לתביעה בטענה כי הגברת מתחזה. טענה זו היתה מופרכת ומוגזמת ועוד באותו שבוע הגשתי  תביעה לבית המשפט כנגד חברת הבטוח, בשמה של הקשישה. לא חלף שבוע מהגשת התביעה ועוד לפני שהוגשו כתבי הגנה, הודיעה חברת הביטוח כי היא תשלם את כל התגמולים. תגמולים אלו משולמים לגברת עד היום.

מאמרים נוספים בנושא

האם ניתן לבטל צוואה הדדית?

איש חכם אמר לי פעם שלעולם לא ניתן לדעת מה יבוא קודם: מחר או המוות. ובפרפרזה על המשפט הזה אני מוסיפה שבכלל לא ברור מי ילך ראשון לעולם שכולו טוב. כבר יצא לי להכיר אישה שהייתה על ערש דווי. טובי

קראו עוד »

הסכם ממון, האמנם?

איש מכיר אישה. הם מתאהבים. מוצאים את נקודות החיבור את נקודות האהבה. עוברים להתגורר יחדיו. מסכימים לחתום על "הסכם ממון" ולאשרו ככזה אצל נוטריון. לימים נולדים ילדיהם והם מחליטים להינשא. האם "הסכם הממון" שנחתם ואושר אצל נוטריון בתחילת דרכם בתוקף? 

קראו עוד »

משלימים זה את זה – צוואה וצו ירושה

היא התקשרה אלי מבוהלת. בעלה לקה בארוע מוחי וזכרונו נפגע לחלוטין עד כדי כך שמונה לו אפוטרופוס. "מה אני אעשה עכשיו עם הדירה שקיבלו בירושה מאחותו?" שאלה אותי. יכולתי לשמוע שהבכי מרעיד את מיתרי הקול שלה. למרות שרציתי ללכת כבר

קראו עוד »

לקבלת עדכונים
הצטרפו לרשימת התפוצה

דילוג לתוכן