ביטול הסכם ממון

אף שהסכם ממון עשוי להיות מסמך חשוב וחיוני לביטחון הצדדים, אשר חוק יחסי ממון אינו חל עליהם או שברצונם לקבוע אחרת מהקבוע בחוק יחסי ממון, הרי שלצערנו לעתים הוא עשוי להיחתם ברצון של צד אחד בלבד ולהוביל לפגיעה עתידית חמורה בצד השני הכוללת קיפוח של ממש.

ביטול הסכם ממון שנחתם תחת מניפולציות רגשיות ואיומים

למשרדנו הגיעו אם ובתה, בשנות ה-20 המאוחרות לחייה.  בהיותה בת 19 חתמה הבת על הסכם ממון ארוך ומקיף לבקשת אהוב נעוריה בטרם נישאו, על אף שלא הרגישה בנוח עם תשעת העמודים שהונחו בפניה אז, ועל אף התנגדות הוריה.  ההסכם הונח בפניה בערב שלפני החתונה, בדיוק לאחר שטבלה במקווה, וכשהביעה מחאה, איים עליה בעלה לעתיד כי החתונה המתוכננת למחרת תתבטל אם לא תחתום, ומול הוריה טען כי הם 'אינם סומכים עליו' ובכך מנע מהם לעיין בהסכם וגם סירב לדחות את החתימה עליו לאחר החתונה. איומי ביטול החתונה הכריעו את הכף והנערה בת ה-19 חתמה על המסמכים.

טרם נישואי הזוג ההורים של הנערה רכשו לבני הזוג כמתנת חתונה דירה מכספם ורשמו אותה על שם שני הצדדים. לאורך הזמן הסתבר כי הבעל הינו איש עסקים ממולח בעל נכסים רבים, אך הסכם הממון לא הותיר לאשתו זכויות בכל אלו, ונזכור  שהדירה שבה השקיעו הוריה הייתה רשומה גם על שמו.

בתום 5 שנים של נישואין קשים וממודרים, אשר כללו אלימות מילולית שהפכה לאלימות פיזית, הגישה האישה הצעירה בקשה להתגרש, ולפתע הבינה כי הסכם הממון מותיר אותה בלא כלום ואף מעניק לו מתנה בשווי של חצי דירה, מה שהוביל אותה יחד עם אמה למשרדנו.

הכי חשוב בעיניי היה לשחרר את האישה הצעירה לחופשי, משלשלאות הגט, שניסה בעלה להדק סביבה. אלמלא גדלות הרוח של הרבנים ובמיוחד של אב בית הדין בעניין זה, סביר להניח שהבעל היה מוצא דרכו לחו"ל חרף צו עיכוב היציאה שהוצא כנגדו ומותיר את האישה הצעירה כשהיא עגונה וללא ילדים.

מרגע שהגיע המקרה לטיפולנו, קיבלנו החלטה ברורה להיאבק בכל הכוח כנגד העוולה שהתרחשה כאן. כשברקע ריחפה סכנה ממשית שהאיש יותיר אותה עגונה, ללא ילדים ויברח מהארץ. החלטנו יחד להתחיל הליך משפטי לביטול הסכם הממון ולהשבת השקעת הוריה בדירה אשר נקנתה כמתנת חתונה. המאבק היה מורכב, אך לא הותרנו אבן אחת לא מורמת, ובסופו של דבר הבאנו לביטול של הסכם הממון, להשבת ההשקעה בדירה במלואה ולזכאות של האישה הצעירה לחלק נכבד ממה שצבר בעלה, בעזרתה, במהלך שנות חייהם המשותפים.

מאמרים נוספים בנושא

האם ניתן לבטל צוואה הדדית?

איש חכם אמר לי פעם שלעולם לא ניתן לדעת מה יבוא קודם: מחר או המוות. ובפרפרזה על המשפט הזה אני מוסיפה שבכלל לא ברור מי ילך ראשון לעולם שכולו טוב. כבר יצא לי להכיר אישה שהייתה על ערש דווי. טובי

קראו עוד »

הסכם ממון, האמנם?

איש מכיר אישה. הם מתאהבים. מוצאים את נקודות החיבור את נקודות האהבה. עוברים להתגורר יחדיו. מסכימים לחתום על "הסכם ממון" ולאשרו ככזה אצל נוטריון. לימים נולדים ילדיהם והם מחליטים להינשא. האם "הסכם הממון" שנחתם ואושר אצל נוטריון בתחילת דרכם בתוקף? 

קראו עוד »

משלימים זה את זה – צוואה וצו ירושה

היא התקשרה אלי מבוהלת. בעלה לקה בארוע מוחי וזכרונו נפגע לחלוטין עד כדי כך שמונה לו אפוטרופוס. "מה אני אעשה עכשיו עם הדירה שקיבלו בירושה מאחותו?" שאלה אותי. יכולתי לשמוע שהבכי מרעיד את מיתרי הקול שלה. למרות שרציתי ללכת כבר

קראו עוד »

לקבלת עדכונים
הצטרפו לרשימת התפוצה

דילוג לתוכן